I want



Rouge från Pop (dock ej denna färgen) - Schampo, balsam o inpackning från Sunsilk - Studio Fix från MAC (kombinerad foundation/puder) - Produkter från LUSH, t.ex. hårinpackning eller ansiktsmask.

Ny layout

Nuuu äntligen känner jag mig nöjd med layouten på bloggen.. Men jag undrar om det är någon som tycker jag ska ändra på något, t.ex. typsnitt och sånt. Är texten för stor? På min dator e den normal men kanske inte på andras....

Senaste plugg-nytt

Ja detta är ju väldigt intressant för alla läsare att läsa, men jag bryr mig inte för det är ändå inte nån som läser denna bloggen, snyft, så jag skriver detta för min egen skull, för att få ut min ilska över skolan!

Idag så har jag haft redovisning i Naturkunskap, det gick jättebra, våran grupp fick VG, och det var det högsta man kunde få. YIPPIE. Jag är så glad, för jag är van vid att få jättedåligt nu för tiden i allt. Så nu ska man ju satsa på vg där..

Så har jag haft prov också, i epoker... det gick OK tror jag.. så denna dagen i skolan har gått rätt bra. men fick höra att engelskaprovet som ska vara på fredag kommer bli ett helvete, av andra som redan har gjort det =O

Tjejsnack v. 5

Film

· Senaste film du såg?
Hmm..måste ha vart dendär jag såg i skolan. "Dead poems society" tror jag den hette.
· Bästa film du sett?
Jag gillar inte så djupa filmer, så highschool-filmer brukar gå hem hos mig. Sen är Brigdet Jones en given favorit och filmer som För Evigt.  
· Sämsta film du sett?
Typ "Om Sara". Har säkert sett sämre filmer men jag hatar svenska filmer där alla spelar dåligt, med fejkade dialekter osv. Jo förresten, glömde dendär Haj-filmen som jag, anne o louise såg på i somras. Den var fruuuuktansvärd.. Så amatörgjord och det hände inte nånting.
· Nämn en film du kan se 100 gånger om.
Sunes sommar! Vet inte hur många ggr jag har sett den, och den blir bara roligare och roligare för varje gång jag ser den...
· Komedi, romantik, drama, skräck, action eller thriller. Vilken typ av film
föredrar du?
Romantisk komedi, science fiction (t.ex. Harry Potter), action, drama eller komedi. Haha jag klarar inte av att se hemska filmer längre. Tänker bara på "Jedidaaaah" "She's miiine" "Bring it boy, bring it" /Citat ur motorsågsmassakern hahahaha..

Härlig kväll!

Imorgon har jag prov på Romantiken och Realismen/Naturalismen...Fy faaan vad hemskt det kommer bli. Sen har jag mattelektion där jag inte har gjort uppgifterna som man skulle alls (har jag inte gjort de senaste veckorna förresten), inlämningar i Naturvetenskap och till sist redovisning i Naturvetenskap.

Det är så fruktansvärt hemskt i skolan nu...har aldrig haft såhär mycket att göra tror jag. Och jag orkar inte ta tag i det och plugga ändå! Neeej nu får jag ta mig samman och plugga liiite till provet imorgon iallafall, trots att klockan är 23:05.

USCH



Hmm...jag satt och kollade på Juicy Coutures väskor...Fy vad fula! Inte alls stilrena, utan massa konstiga färger och små detaljer som det lyser fjortisvarning om! Men det kanske bara är gamla modeller eller nåt? Konstigt att dom fortfarande säljs på Bloomingdales.com isåfall.


Oh L'amour

Nästan precis som Anne på hennes konsert...

ASOS



Denna tröjan tyckte jag var fin! Finns på ASOS.com

Fredagkväll hos da queen

39022-103
Naa nu e jag hemma hos Anne=D Vi har haft skiiitkul idag!! Först har vi ätit tacos och sen har vi snacksat o kollat på Let's Dance.. snart väntar promenad...njiaaa!! haha..

tänkte lägga upp en bild på ett av mina nya glasögon...obs: det e inte den blå färgen som jag har, utan jag har den andra färgen på nederraden; Chrystal Champagne. (lyxigt det lät)

En trött Anne hälsar! hajjegod... det lilla knytet.

Antingen eller...

Blond eller Brunett
Blåa ögon eller Bruna ögon
Vanilj eller Choklad
Hund eller Katt
Christina eller Britney
Läppstift
eller läppglans
Rock eller rap
Rosa eller lila
Tv eller Dator
Hockey eller fotboll (inget av det haha)
Bergochdalbana eller vattenbana
Guld eller silver
VH1 eller MTV
Sanning eller konsekvens
Harry Potter eller Lord of the rings (har bara sett Harry Potter)
Viinter eller Sommar
Stjärnor eller Månen
Sko eller Sandal
Bad eller dusch
Syster
eller broder
Svart eller vit
Långt hår eller kort hår
Klänning
eller kjol
Mobil
eller Telefon
Lägenhet
eller Hus
Tall eller Gran
Ring eller Halsband
Jordgubb eller Hallon
Sverige
eller Norge
Höst eller Vår
Jeans eller Leggins
Jul eller Påsk
Tv spel eller dataspel
Afrika eller Asien
Bil eller Buss
Nagellack eller läppstift
Hav eller Sjö
Husdjur
eller Bondgårdsdjur
Mercedes Benz
eller BMW
Nyår eller sommar
Hetro eller Bi
Plugga eller Arbeta
Fängelse
eller Döden
Löshår eller Äkta
Ipod eller Mp3
Lång eller Kort
Snowboard eller Skidor
Guns n`roses eller Iron Maiden

Fina frisyrer



So eighties

39022-95

Bild: Style.com

Jag vill se ut så!




Mina stilikoner och förebilder!

Marilyn Monroe (självklart), Kirsten Dunst (har ett naturligt utseende och hon verkar självständig och inte som de vanliga Hollywood-tjejerna), Drew Barrymore (det e något i hennes personlighet som jag gillar, hon verkar också väldigt självständig och hon är jättesöt!), Charlize Theron (såg en film med henne för massa år sedan och sen dess har jag velat se exakt likadan ut), Brigitte Bardot (jättevacker!), Audreu Tautou (hoppas jag stavade rätt. Gillar det franska utseendet hon har, mörka ögon och mörkt hår!)

Kollage från Malmö

39022-85

Resten av bilderna (nästan alla iallafall) ligger på Pixbox!

Nostalgi

39022-83

2004-10-08

Tjejsnack v. 4

2006/2007

· Bästa minnet från 2006?
-  Roliga utekvällar - Sticky, Lappkastet (Hemavans fräcka uteställe), Cheers, Keybar och andra ställen i GBG och självklart alla utgångar med Anne o Louise =)
· Gjorde du något du aldrig gjort förut under 2006?
Kommer inte på något speciellt faktiskt.
· Vad vill du göra som du aldrig gjort förut under 2007?
Jobba! Har jag gjort innan också iförsig men jag vill ha ett bra sommarjobb detta året.
· Vad förväntar du dig av år 2007?
Att jag får ett sommarjobb (haha), att New York-resan kommer bli lyckad, att åka till Köpenhamn med Anne o Louise (det har ni lovat!!!!!!) m.m.
· Vad har du för sommarplaner?
Hänga med Anne o Louise! På midsommar blir det samma som förra året hoppas jag. Någonstans i Skåne, typ Löderup tror jag. Sen blir det nog Snårestad, Gbg-kalaset?!, Köpenhamn....Och så hoppas jag på någon rolig resa med familjen, sen ska jag kanske jobba också.. Mer är inte planerat!

new hair cut

39022-82

Haha min nya frisyr. Okej är kanske inte en ny frisyr direkt, är precis som jag hade innan fast kortare. Men jag har ju iallafall färgat om det, så det e det ju skillnad på iallafall. Fräck som man är har man ju använt sig av Photoshop så nu kan man inte se mitt ansikte, moahaha.

boring

Åhhhh nu är äääntligen redovisningen om renässansen som man varit orolig för i jättelänge ÖVER. Känns så himla härligt. Nu vänta bara proven..suck...jag måste sätta mig ner och börja plugga det nån dag men idag har jag inte orkat det. Jaja, jag har klippt mig och färgat håret idag iallafall =D Oj vad jag är slapp idag men jag orkar inte ta bilder, orkar kanske det imorgon istället......

JAG HAR INGEEEEEEEET ATT GÖRA buhuuuu...inget roligt att göra iallafall

Tjejsnack v. 3

Vinter

· Vad är det bästa med vintern?
Jul, nyår, jullov. Skidresor också, fast det har inte blivit någon för mig i år.
· Vad är det sämsta med vintern?
Att det är så kallt, många blir deprimerade av det haha.
· Bästa vintersemestern - solsemester eller skidsemester?
Måste jag välja en blir det solsemester, men skidsemester är så himla mysigt. Åhh jag vill åka skidor nuuuuu.. afterski och det, det är det som är så roligt.
· Sysslar du med någon vintersport?
Skidor?
· Vad är ditt favorit vinterplagg?
Favoritvinterplagg...mina stövlar som jag fått från mormor kanske.

Fredagkväll

Min fredagskväll idag har gått ut på att hela släkten först kom hit och firade Ann-Idas 20-års dag här hemma (några dagar försenat)! Sedan gick jag, Ann-Ida, mamma och pappa, farmor och farfar och Charlotta och Jerker till Cabaret Lorensberg för att ta några drinkar (höhö det lät fräckt) och se "The Show".

Det var faktiskt riktigt roligt där. Jag, Ann-Ida och Charlotta spenderade kvällen med att "spana in" Fame Factory Dennis som agerade bartender/kypare, haha. Kvällens värsta var ändå när jag skulle beställa en fräckingdrink av honom, och jag kom verkligen inte på vilken drink jag skulle ta. Så frågar jag Ann-Ida vilken jag ska välja, och hon svarar "Ta gröna hissen!".. Så jag gör som hon säger, och tillbaka får jag en kommentar som "Haha okeeej... det var längesen nån beställde in den". Ja, då får man ju reda på att det var en drink som ingen människa beställt in sen 70-talet typ, hahah! Så jag var nåågra år efter, som beställde den nu 2007. Nu vet jag iallafall att jag ska hålla mig till Vodka/Lime eller vad det nu hette. Är dålig på drinknamn. Showen i sig var ganska bra (men missade som tur var (?) biten där killarna i showen hade sjungit jättefalskt, haha.)

Jaja, hoppas att ni som läser detta har haft en bra kväll! PöZzZz


yippie

JAG SKA KLIPPA MIG O FÄRGA HÅRET ONSDAG V. 3 KL. 16:00!

8/1

Uuusch va hemskt, imorgon börjar skolan igen =(. Jag hade ju turen att ha studiedag idag.. gjorde absolut ingenting, vaknade kl. 14:30 av att jag fick ett sms. FRÅN COMVIQ!! Så jäääkla irriterande så det e inte sant.. men jag behövde iallafall gå upp höhö. Om ingen väcker mig kan jag verkligen sova hur länge som helst, det e helt sjuuukt. När jag kommer till köket iallafall så ser jag att mamma har skrivit en lapp. Där det står att jag ska springa upp till Konsum för att köpa fil & mjölk! Såå irriterande, för jag behövde städa och göra läxor idag.. men jag blev tvungen. städade iallafall klart min del av lägenheten men något plugg har det inte blivit av idag. behövde visst skriva klart om william shakespeare idag. whopsi.

Jodå så det var min superroliga dag..längtar till imorgon då jag ska gå upp 06:00.. YIPPIE skola väntar.

Tjejsnack v. 2

Kroppen

· Vad tycker du om din kropp?
Jag tycker den är OK. Jag har försökt att gå ner i vikt så många gånger men nu orkar jag inte bry mig längre. Jag vet att jag inte är överviktig, utan normal, och det duger.
· Om du skulle förändra en sak på din kropp, vad skulle det vara och hur skulle du förändra det?
Jag vet inte, skulle vilja ha smalare ben...Det skulle nog att förändra med MASSA träning och att jag börjar äta mycket mindre, men det orkar jag verkligen inte.
· Vad är du mest nöjd med på din kropp?
Hmm....min midja, haha. (ENLIGT ANN-IDA, inte enligt mig!)
· Vad är du mest missnöjd med på din kropp?
Mina ben har jag ju sagt.
· Vems kropp i kändisvärlden skulle du vilja ha för en dag, och varför?
Jag vet inte..ingens!

One more

1. Var hittade du den här listan?
På en länk som Louise skickade.

2. Var är dina föräldrar födda?
Falkenberg och Varberg

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Adobe Photoshop

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Bali

5. När badade du i en pool senast?
Oj...jättelängesen, säkert senast i Portugal haha!

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Japp! Har skämt ut mig ett antal gånger på Kabarén på högstadiet, värst var nog när jag var med i Titus i åttan.

7. Hur många barn vill du ha?
Jag kommer säkert aldrig få barn, men i såfall vill jag ha...två.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Metal typ.

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Jag får inte rösta i valet men om jag fick det så skulle jag röstat på centerpartiet tror jag, de värnar om miljö o jämställdhet men vill ändå ha sänkta skatter.

10. Vad har du för TV-kanaler?
Ettan, tvåan, trean, fyran, femman, discovery channel, ztv, mtv...tror det var dem.

11. Har du åkt moped någon gång?
Ja det har jag. Men aldrig kört.

12. Har du busringt någon gång?
Ett antal gånger ja.. höhö gillar fortfarande det.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej jag kör inte bil.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Aldrig i livet!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
USA.

16. Har du en egen trädgård?
Nej jag bor i lägenhet...

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Kalle Anka eller nån i den serien..

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Hmm vet typ inte ens hur den går så jag vet inte. Orkar inte tänka hur den går nu iallafall.

19. Badkar eller duschkabin?
Duschkabin låter lyxigt.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Åhh måste vara den jag hyrde häromdan.. vad var det den hette? kommer inte ihåg, sorry.

21. Favoritpizza?
Vegitarisk, Hawaii.. har glömt av vad alla heter!
22. Chips eller popcorn?
Chips eller ostpopcorn på slapp hemmakväll, popcorn på bio.

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Ljusrosa.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Vad fasen är det? :O

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Oj här var det svårt...Ingen aning.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Haha var det kanske när jag, Anne och Louise åt Kinamat?

28. Favoritchoklad?
Marabou mjölkchoklad, eller marabou digestive...

29. När röstade du senast?
Skolvalet hahaha

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Har jag nånsin gjort det?

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej.

32. Är du bra på matlagning?
Neeej det kan jag inte säga direkt..Hajjegod, det blij alltid misslyckat=)

33. Klarar du att tanka själv?
Men jag har inte bil!

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Haha mm jag har övertalat mamma en gång. Att köpa silverputs, men det fungerade inte alls, så jag avråder alla andra att köpa det.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Pepsi max.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Japp, man har ju tvingats ner i "Paddanuniformen" några gånger.haha

37. Vad var det senaste du handlade?
Sushi!!

38. Har du kräkts offentligt?
Hmmm ja

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Hitta den sanna kärleken! haha.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Jag tror inte att man kan bli kär av att ha sett en människa i en sekund, men jag tror att man kan känna "åhh han kan jag bliiii kär i"

41. Har du ringt något betalnummer?
118 118...haha var en vardag att ringa dit på mellanstadiet tillsammans med lollo h 89.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Ingen aning

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Morfar när han hade opererat sitt ben tror jag, några år sen kanske.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Har inte hört nåt om det, så jag var väl vanlig.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
No Doubt "Hey baby"..spelade in den för MASSA år sen, och nu orkar jag inte göra om det.. min röst låter störd när jag pratar in sånt.

46. Vad har du i din väska?
Plånbok, mobil, nycklar...

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Trycker in dörren längst mot väggen så jag e helt 100 % på att ingen mördare gömmer sig där bakom..

48. Vad är du tacksam för idag?
Att jag har fått tillbaka kontakten med Louise, t.ex.=) Och att jag o Anne ska åka ner till Malmö till Louise om två veckor!! Vi ska ha sååå kul.


Lista, njiiiaaaaa

Hårfärg: Brunt
Ögonfärg: Blå
Längd: 1.76, 5 för att vara exakt
Studerar: Går på gymnasiet, It/me linjen
Favoritklädesplagg: Nya koftan som jag hade på nyår och svarta Cheap Monday jeans som det känns som jag alltid använder.
Har alltid med mig i väskan: Mobil, plånbok, nycklar...
Dricker jag läsk dricker jag: Allt! Spelar ingen roll, haha..
Tatueringar, piercings: Piercing ja..
På datorns skrivbord har jag en bild av: Spritflaska tror jag? Pappa som har lagt dit den..
Imorgon kommer jag: Plugga...
I sommar kommer jag klä mig i: Åh herregud, ingen aning, kjol antagligen...
Jag är född: 1989 den 14,e juni..
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: Kicki Berg kanske?
Min all time favourit parfym är: Har ingen speciell..just nu använder jag Givenchy eau torride.
Nu ska jag: Äta haha.. vill iallafall.
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Det e väl nån av dom vanliga, nån av OC-profilerna eller Lindsay lohan..och det e jag trött på!
Senaste blogg jag upptäckt: Haha har inte upptäck ngn som jag kommer ihåg faktiskt.

Gästbloggare om Malmö

Så var de dags för mig (anne) att gästblogga och sedan kommer väll louise (enligt) tradition sno mitt inlägg för att hon inte orkar summera själv. Susanna ville att jag skulle nämna att orginalet för alltid är på hennes sida och att hon har copyright. Whathevah.

Susanna och jag skulle åka ner till Louise och fira nyår, åh va mysigt det ska bli att åka tåg tänkte vi. Något som vi fort ändrade åsikt om eftersom det visade sig att vi skulle åka i samma vagn som ett lass danska bebisar. Dom sprang konstant fram och tillbaka och spelade gameboy och skrek och tjoade. Jag spanade tydligen in en kille i kickerskläder. Så skulle vi mot toaletterna och flirtig som susanna är så råkar hon lägga sin hand rakt på en av danskarna. Efter toalettbesöket går en herre in efter men han stänger inte dörren, istället står han som ett fån och väntar väll på att dörrarna ska stängast automatiskt, något som inte sker. Efter cirka en halvminut inser han att det är knappen med en nyckel på som låser dörren. Hajjegood vilket snille alltså. Åhh nu återstod knappt en till helvetestimme på helveteståget. Vi möts av en strålande söt Louise som knackar frenetiskt på de ofräscha fönstret!

Väl hemma hos louise byts de julklappar och planeringen för dagen efter startades genom att suset skulle skriva ett exakt schema med tider för dagen efter som skulle följas.

På nyårafton vaknar givetvis louise först och väcker oss andra. Förväntningarna är höga så alla mår illa typ. Louise åker in till stan och ringer ungefär femton gånger för att fråga nått. Hajjjegoood lillan de vaj bja att du gjorde det. Herregud vad hände sen, det kom jag inte ens ihåg men de va väll så småningom dags att börja duscha för Marcus och hans kompis Björn skulle komma förbi. Så nu duschade alla för att sedan sätta på sig baskläder för att kunna träffa Marcus och Björn innan vi satt på oss våra partyoutfits!
Så kom Marcus och hans två kompisar och vi pratade lite med dom och sen stack dom vidare till sin middag. Nu började vi förbereda vår jäääääte välplanerade middag som bestod av rostbiff och potatisgratäng. Vi bytte om och dinerade. Hahahaha maten var väll sådäär om jag får säga det men susanna vräkte nöjt i sig de sista av potatisgratängen. Nu hade vi en evighet på oss att göra oss i ordning och sånnt innan vi skulle dra till Privé . Vi sminkade oss och fixade hår och allting. Resten är historia...

Vi kom in på privé utan några problem och i vårt sällskap fanns IDOL-OLA HAHAHAH. De fanns delade åsikter om de vart enkelt eller svårt att fixa in oss. Herrregud ja! På Prive var det helt dött först så vi skålade in de nya året. Hahaha enligt några var klockan i och för sig tre minuter över tolv då men vem bryr sig! Sen fylldes stället bara på med mer och mer folk och det dröjde inte länge till man var tvungen att ha en ångvält för att korsa det smockfyllda dansgolvet! Ja herregud vilken helkväll! Vi dansade var i ett väremrum dansade mer och satt och pratade! Hhahaahahah så himmla många killaj som ville ha susanna den kvällen HAJJEGOOOOD! Såå sojjligt! Bartendern spanades in redigt den kvällen alltså och han sa faktikst ursäkta när susanna backade in i han! Hahahah sen sa han till Lolloh89 att sätta på sig skorna när hon vandrade runt i nylonstrumpor. Det var en underbar kväll alltså!

Följande dagar var vi ganska sega och gjorde inget speciellt så i onsdag tänkte vi att vi skulle dra ut och kolla läget hahaha och de kan man ju säga att vi gjorde. Vi var på Yello Mello och kollade läget med 50-åringarna som hänge där och efter dom stängde gick vi till något ställe som jag tror kallades röda kvarn. Mer om den kvällen vill jag verkligen inte prata om utan helst glömma!

Vi har iallfall haft en helt underbar vecka som alltid när vi är tillsammans och det kommer inte ta allt för lång tid till vi är nere igen!

Jag älskar er så himmal mycket och så kommer de alltid vara

Tjejsnack v. 1

Jul & nyår

· Vad fick du i julklapp?
Pengar, dvd, läppglans, sminkapplikatorset, mp3, sminkväska, portmonnä, kokbok, smink m.m.
· Bästa/sämsta julklappen du fick?
Åhh jag kan inte säga så..blev jätteglad för allt!
· Bästa/sämsta julklappen du gav bort?
Bästa var nog ett chokladfondueset till mamma o pappa, sämsta var väl någon bok till nån släkting..?
· Hur firade du nyår?
Jag var nere i Malmö, på Privé, med Anne o Louise.. Hade jääätteroligt!!
· Har du något nyårslöfte?
Ehh venne...


Nyår

Nu är jag i Malmö, och imogon ska jag åka hem! =( Usch vill verkligen INTE det...  Att fira nyår på Privé var hur lyckat som helst! Bilder ligger uppe på min pixbox nu därifrån haha..

Gästbloggning om nyår kommer snart med mer detaljerad information från Anne hahaha.. aja nu orkar jag inte skriva mer, höhö...när jag e  i gbg o inte har ngt liv kan jag höra av mig igen ...

GOTT NYTT ÅR iiih det är 2007 nu.. jag kan inte fatta det.


RSS 2.0